samedi 13 octobre 2007

Josiane by Pierre-Yves

Her name is Josiane. She is small, friendly, we can't follow her when she starts talking because she talks rapidly and she laughs in the middle of the conversation. It's so funny! She likes meeting people and making new friends (maybe I'm one of them...). She loves travelling, discover the world, visit new contries and look at other culturs. Her favourite colour is purple. Strange. It's the first time I know somebody whose favourite colour is purple. Let's move on. She has got Togolese and Brazilian roots. I can add she is fifteen like me, but it's not important for the description, is it? Perhaps she likes dancing, but I don't know her very well and I can just add she will listen to music when she wakes up. That's all I can say about Josiane. * * * Elle s'appelle Josiane. Elle est petite, sympathique, on ne peut pas la suivre quand elle commence à parler parce qu'elle parle vite et rit en plein milieu de la conversation. C'est trop drôle! Elle adore recontrer des gens et se faire de nouveaux amis (peut-être suis-je l'un d'entre eux...). Elle aime voyager, découvrir le monde, visiter d'autres pays et voir d'autres cultures. Sa couleur favorite est le violet. Bizarre. C'est la première fois que je connaît quelqu'un dont la couleur favorite est le violet. Passons. Elle a des origines Togolaises et Brésiliennes. Je peut rajouter qu'elle a quinze ans comme moi mais ce n'est pas important pour la description, nest-ce pas? Peut-être aime t-elle danser, mais je ne la connais pas bien et je peux juste ajouter qu'elle a l'habitude d'écouter de la musique quand elle se réveille. C'est tout ce que je peux dire à propos de Josiane.

Aucun commentaire: